powrót NOWY REGULAMIN MISTRZOSTW POLSKI
 



REGULAMIN MISTRZOSTW POLSKI SKUTERÓW WODNYCH 2004

W KATEGORII AQUABIKE-SLALOM W OPARCIU O PRZPISY U.I.M. I P.Z.M.W.iN.W

 

1./Zgłoszenia.

 

  • 1.1.Każdy zawodnik posiadający licencję sportową wydaną przez P.Z.M.W.iN.W  ma prawo      do startu w M.P.
  • 1.2.Zgłoszenia chęci udziału w zawodach powinno nastąpić najpóźniej do końca kwietnia 2004r.
  • 1.3.Zgłoszeniu towarzyszy wpłacenie kaucji zwrotnej  w wysokości  500zł. dla zawodników deklarujących start w jednej klasie i 700zł. dla zawodników startujących w dwóch i więcej klasach .Kaucja jest zwracana zawodnikowi, który wziął udział we wszystkich eliminacjach M.P. lub tylko raz opuścił je z powodu siły wyższej – udokumentowane.
  • 1.4.Ustalono wpisowe na każdej eliminacji M.P. dla wszystkich zawodników startujących i posiadających dowody wpłat kaucji z zadeklarowanymi klasami na: 
  • 1.4.a.100. dla jednej klasy
  • 1.4.b.150zł. dla dwóch klas
  • 1.4.c.175. dla trzech i więcej klas
  • 1.5.dla zawodników bez deklaracji i dowodu wpłaty kaucji ustalono wysokości wpłat
  • 1.5.a.150 . dla jednej klasy
  • 1.5.b.175 zł. dla dwóch klas
  • 1.5.c.250 . dla trzech i więcej klas
  • 1.6.Warunkiem dopuszczenia zawodnika do startu w M.P. jest zdeponowanie w biurze               zawodów następujących dokumentów:
  • 1.6.a. Aktualna licencja wydana przez  Przedstawicielstwo Narodowe .
  • 1.6.b. Aktualne badania lekarskie
  • 1.6.c. Aktualne ubezpieczenie O.C. i N.W
  • 1.6.d. Pokwitowanie wpłaty wpisowego .
  • 1.6.e. Wypełniona i podpisana przez sędziego technicznego karta obiegowa zawierająca takie informacje jak – badanie na trzeźwość , odprawa techniczna sprzętu itp.

 

2./Klasy

 

  • 2.1. Runabout do pojemności 1200ccm standard ( wszystkie skutery w pozycji siedzącej do poj. 1200ccm seryjne nieprzerabiane wg regulaminu technicznego IJSBA . )
  • 2.2. Runabout do pojemności 1200ccm super stock open (wszystkie skutery wodne w pozycji siedzącej do poj 1200ccm seryjne i przerabiane- modyfikowane wg regulaminu technicznego IJSBA )
  • 2.3. Runabout do pojemności 1600ccm  open ( wszystkie skutery wodne w pozycji siedzącej do poj. 1600ccm gdzie indziej nie sklasyfikowane wg regulaminu technicznego IJSBA )
  • 2.4. Jet do pojemności silnika 800ccm open ( wszystkie skutery z pozycją stojącą zawodnika bez podziału na standard i super stock)
  • 2.5. warunkiem otwarcia danej klasy jest udział minimum pięciu zawodników w pierwszej eliminacji M.P.

 

3./ Sposób przeprowadzania zawodów M.P.

 

  • 3.1. W ciągu sezonu 2004 zostanie rozegranych od 4 do 6 eliminacji .
  • 3.2. Każda eliminacja – etap rozgrywany jest w ciągu dwóch dni ( sobota i niedziela –organizator decyduje o ilości biegów w danym dniu).
  • 3.3. W każdym etapie muszą być rozegrane trzy biegi klasyfikacyjne.
  • 3.4. Suma punktów z trzech biegów decyduje o kolejności zajętych miejsc.
  • 3.5. Każdy bieg eliminacyjny trwa 20min+1 okrążenie dla klasy Runabout i 15min+1 okrążenie dla klasy Jet.
  • 3.6. Parametry  trasy takie jak długość , ilość boi , odległości boi i rodzaj startu zawarte są w wytycznych dla organizatora
  • 3.7. Każdy zawodnik przy starcie  ma prawo do skorzystania z pomocy dwóch osób przytrzymujących skuter ( sędzia główny ma prawo do zmiany tego przepisu )
  • 3.8. Zatrzymanie biegu może nastąpić tylko na podstawie decyzji sędziego głównego
  • 3.9. Miejsca na starcie do pierwszego biegu są losowane na odprawie zawodników  lub przed startem danej klasy , lub na podstawie treningów czasowych . W biegach następnych o kolejności miejsc startowych  decyduje kolejność miejsc uzyskanych w biegu poprzednim.
  • 3.10. Wszelkie uwagi dotyczące trasy i bezpieczeństwa zawodnicy zgłaszają w czasie odprawy Sędziego Głównego Głównego zawodnikami .

 

4./ Punktacja wg. przepisów U.I.M.

 

  • 4.1. Punktacja końcowa oparta jest na sumie punktów ze wszystkich eliminacji z czego odejmuje się najsłabszy wynik ( jeżeli jest pięć eliminacji pod uwagę bierze się cztery najlepsze wyniki i analogicznie w przypadku większej lub mniejszej ilości eliminacji
  • Kary regulaminowe.
  • 4.1. Za brak jakiegokolwiek dokumentu z wymaganych regulaminem M.P.S.W. - dyskwalifikacja .
  • 4.2. Za nieobecność na odprawie zawodników  - dyskwalifikacja .
  • 4.3. Falstart pierwszy –zrywka – kluczyk w ręku ( w czasie procedury startowej zawodnik trzyma zrywkę w górze do momentu startu )
  • 4.4. Falstart drugi – dyskwalifikacja w danym biegu .
  • 4.5. Wypłynięcie na akwen zawodów przy czerwonej fladze – dyskwalifikacja
  • 4.6. Ignorowanie sygnałów – dyskwalifikacja
  • 4.7. Niezgodność sprzętu ze zgłoszoną klasą – dyskwalifikacja
  • 4.8. Niebezpieczna jazda  - dyskwalifikacja
  • 4.9. Niesportowa jazda i niesportowe zachowanie  - dyskwalifikacja
  • 4.10. Brak numeru startowego  - dyskwalifikacja
  • 4.11. Nieprzestrzeganie poleceń Sędziego Startowego lub S.G. – dyskwalifikacja
  • 4.12. Nieprawidłowe ominięcie boi ( nie z tej strony co powinien ominąć )dodatkowo czarna boja
  • 4.13. Nieprawidłowo pokonana trasa ( pominięcie boi na trasie ) karne okrążenie .
  • 4.14. Spóźnienie na linię startu  - karne okrążenie ( odjęcie jednego okrążenia)
  • 4.15. Za nie dostarczenie skutera po biegu finałowym do punktu kontroli technicznej  - dyskwalifikacja .

 

5./ Numery startowe

 

  • 5.1. Każdy zawodnik posługuje się w danym sezonie numerem startowym według listy rankingowej z poprzedniego sezonu ( to znaczy , że zawodnik ma taki numer jakie zajął miejsce w swojej klasie w sezonie poprzednim w klasyfikacji generalnej i tak mistrz kraju ma num 1 , wice-mistrz-num. 2 , dziesiąte miejsce num. 10 itd…)
  • 5.2. Wielkość cyfr , miejsce i kolor wg. Przepisów U.I.M. ( na białym tle czarne cyfry po obu stronach skutera )
  • 5.3. Za posiadanie właściwego numeru startowego w czasie trwania treningu i zawodów odpowiada zawodnik.

 

6./ Kontrola techniczna

 

  • 6.1. Każdy zawodnik ma obowiązek dokonania odprawy technicznej sprzętu zgodnie ze specyfikacją techniczną wg. zgłoszenia do danej klasy.
  • 6.2.Zawodnik , który zajął w biegu finałowym miejsce od 1 do 3 zobowiązany jest do niezwłocznego  dostarczenia skutera  do punktu kontroli technicznej na czas nie mniejszy jak 15min.
  • 6.3. Zawodnik podlegający kontroli techniczne wg. Pkt 9.2. na życzenie Sędziego Technicznego zobowiązany jest do demontażu silnika i innych elementów skutera i ponownego złożenia własnym mechanikiem lub osobiście i na własny koszt .( pkt. 502 poz 1 i 2 przepisów U.I.M. )   

 

7./ Wyścigi skuterów wodnych przeprowadzane są w oparciu o regulacje tego regulaminu oraz regulaminu U.I.M. i I.J.S.B.A. ( sprawy techniczne)

 

8./ Organizator może wprowadzić swoje dodatkowe regulacje pod warunkiem umieszczenia ich w zatwierdzonym przez Komisję Skuterów Wodnych PZMWiNW programie wstępnym i nie będące sprzeczne z zasadami bezpieczeństwa i przepisami U.I.M.

 

 

                                                                              Przewodniczący Komisji Skuterów Wodnych

 

 

                                                                                             Zbigniew Stańczyk.